سورينت سورينت .

سورينت

طراحي سايت چيست؟

 


در دنياي امروز با تغيير مسير بسياري ازكسب‌وكارهاي سنتي به سمت كسب‌وكارهاي اينترنتي، بازار فعاليت‌هايي همچون طراحي سايت رونق زيادي پيدا كرده است، اما چگونگي طراحي وب ‌سايت، مراحل آن، اينكه از كجا و چطور آغاز شود، همچنين شرايط طراحي وب و ميزان هزينه‌هاي آن از جمله مواردي است كه بايد مورد توجه قرار گيرد. در اين نوشتار ضمن پاسخ به سوالات فوق، مفهوم طراحي وب‌سايت، تاريخچه و مراحل طراحي يك سايت موفق را بررسي خواهيم كرد.

 


طراحي سايت چيست؟


طراحي سايت يا وب ديزاين Web-Design به مراحل طراحي و ساخت يك پايگاه اينترنتي جهت اطلاع‌رساني، معرفي شركت و ارائه محصولات آن گفته مي‌شود. طراحي وب‌ سايت يك پروسه است كه از لايه‌سازي صفحات وب، توليد محتوا، طراحي گرافيكي و رعايت اصول سئو تشكيل شده است. پيش از بررسي مراحل طراحي وب سايت، به مختصري از تاريخچه طراحي آن مي‌پردازيم.

 


تاريخچه طراحي سايت


تيم برنرزلي، مخترع وب، با راه‌اندازي اولين وب سايت در سال1991، نام خود را به عنوان نخستين سازنده وب در تاريخ به ثبت رساند. درنخستين وب سايت، از ابرمتن و ارتباط براي ارسال ايميل (پست الكترونيك) استفاده شده بود. در اين سايت ساده متني هيچ‌گونه گرافيك، تصوير و حتي رنگ‌بندي به كار نرفته و هنوز هم در دسترس است.

 


مراحل طراحي وب سايت چيست؟

 

همان‌طور كه بيان شد، طراحي وب سايت به معني طراحي، ساخت و راه‌اندازي يك وب‌سايت يا بهينه‌سازي يك سايت قديمي در بستر اينترنت است.  Web Design(وب ديزاين) شامل 4 مرحله اصلي است كه در ادامه هركدام را شرح مي‌دهيم.

 


مرحله 1: طراحي واير فريم


ابتدا با توجه به نوع سايت و نياز مشتري، يك نماي كلي از سايت طراحي مي‌كنيم. اين نما شامل يك نقشه كلي از صفحات سايت و تعيين جايگاه و چيدمان المان‌ها و عناصر مختلف است. اين مرحله از طراحي وب سايت «طراحي وايرفريم» نام دارد.

 


مرحله2: طراحي گرافيك سايت


پس از مشخص شدن محل قرارگيري عناصر سايت، بايد سايت را طراحي كنيم. در اين مرحله با توجه به نوع كسب‌‌وكار اينترنتي و با استفاده از نرم‌افزارهاي مخصوص رنگ‌بندي و گرافيك سايت طراحي مي‌شود.

 


مرحله3: كدنويسي و برنامه‌نويسي


باتوجه به سايت طراحي شده و نياز مشتري، در اين مرحله مي‌توان از روش‌هاي مختلفي براي مديريت سايت استفاده كرد. سيستم‌هاي مديريت محتوا مانند وردپرس و يا طراحي يك فريم ورك اختصاصي برنامه‌نويسي. تصميم‌گيري در اين بخش براساس هزينه‌ها و نياز مشتري صورت مي‌گيرد.

 


مرحله4: راه‌اندازي سايت


پس از انجام 3 مرحله قبل، به راه‌اندازي سايت در بستر جهاني اينترنت مي‌پردازيم. در اين مرحله پس از تهيه يك «هاست» و «نام دامنه مناسب»، سايت را پيكربندي كرده و در دسترس عموم قرار مي‌دهيم.

 


وظايف طراح سايت


وظايف يك طراح سايت به اين بستگي دارد كه مسئوليت طراحي و ساخت كدام قسمت سايت را بر عهده دارد. براي راه‌اندازي يك سايت حرفه‌اي، به دو تيم يا دو شخص نياز است. يك تيم براي طراحي شكل و ظاهر سايت و يك تيم براي طراحي كدهاي سرور و كدهايي كه براي كاربران قابل ديدن نيستند.

 


انواع طراحي سايت

 

در قسمت قبل با مفهوم Frontend (فرانت‌اند) و Backend (بك‌اند) سايت آشنا شديم. اكنون به بررسي انواع طراحي وب سايت مي‌پردازيم.

 


سايت‌ها به دو دسته كلي ايستاتيك (Static Website) و ديناميك (Dynamic Website) تقسيم مي‌شوند.

 


در سايت‌هاي ايستاتيك يا ايستا: تنها قسمت فرانت‌اند انجام مي‌شود، يعني مطالب و محتويات سايت تنها يك بار جمع‌آوري شده و هركدام از صفحات سايت، جداگانه طراحي و بارگذاري مي‌شوند. در اين سايت‌ها هرگونه تغيير بايد توسط طراح و كارشناس سايت انجام شود. از اين مدل معمولا براي طراحي وب سايت‌هاي معرفي (كه تا مدت‌ها محتواي آن تغيير نمي‌كند) استفاده مي‌شود.

سايت ديناميك يا پويا: در طراحي اين سايت‌ها هر دو بخش فرانت‌اند و بك‌اند برنامه‌نويسي مي‌شوند. سايت‌هاي پويا نياز به تغيير مداوم محتوا دارند و باتوجه به كاربرد سايت، طراحي شده و توسعه پيدا مي‌كنند. در سايت‌هاي دايناميك برنامه‌نويس بك‌اند، وظيفه پويا‌سازي وب‌سايت را بر عهده دارد و بايد اسكريپتي را طراحي كند كه سايت به‌طور كامل پويا باشد.

اما آنچه در ادامه به آن مي‌پردازيم، بررسي اين موضوع است كه به‌طور كلي « طراحي وب‌ به چه دردي مي‌خورد و هدف از طراحي آن چه مي‌تواند باشد؟»

 


در دنياي امروز تقريبا براي هر هدف، يك سايت طراحي مي‌شود تا به‌عنوان پايگاه اطلاع‌رساني‌، فروش و… مورد استفاده قرار گيرد. موفق‌ترين اين سايت‌ها آن‌هايي هستند كه اصول طراحي و بهينه‌سازي سايت را به‌درستي رعايت كرده‌اند تا محتوا را به مخاطبان خود نمايش دهند. طراحي و ساخت يك وب‌سايت كارآمد و موفق، اين امكان را فراهم مي‌كند كه در كمترين زمان، جديدترين محصولات به‌همراه مشخصات كامل آن‌، در اختيار مخاطبان قرار گيرد، اين موضوع، رشد مشتريان و افزايش سود فعاليت اقتصادي را به‌دنبال خواهد داشت.

 


براي طراحي سايت از كجا شروع كنيم؟

 

مهم‌ترين عامل در تبديل شدن به يك طراح سايت حرفه‌اي، فراگيري مفاهيم اوليه و سپس كسب تجربه است. بهترين مرجع  در زمينه يادگيري طراحي وب، مي‌تواند آموزش‌هاي پروژه محور در زمينه طراحي وب سايت باشد. با انجام پروژه‌هاي مختلف حين آموزش، مي‌توانيد تجربه‌ اوليه در زمينه توسعه و آنلاين كردن يك سايت را به‌دست آوريد. در ادامه به‌صورت مرحله به مرحله توضيح مي‌دهيم كه براي تبديل شدن به يك طراح سايت حرفه‌اي چه مراحلي را بايد طي كنيد.

 


گام اول: فراگيري زبان HTML


HTML مخفف عبارت Hyper Text Markup Language است، كه در فارسي به آن «زبان نشانه‌گذاري ابرمتن» مي‌گويند. از زبان HTML براي ايجاد بدنه اصلي و ساختار كلي صفحات وب استفاده مي‌شود. اين زبان با تگ‌ (دسته‌بندي‌ و برچسب‌گذاري‌در ارائه مطالب سايت) كار مي‌كند و اين تگ‌ها هستند كه مشخص مي‌كنند در صفحه وب از چه عناصري استفاده شده است.

 


گام دوم: فراگيري زبان CSS


دومين قدم براي كسي كه قصد دارد به طراحي وب‌سايت بپردازد، استفاده از زبان (CSS   Cascading Style Sheets). اين زبان به‌منظور زيباسازي و فرم‌دهي به صفحات وب، كاربرد دارد. به كمك CSS مي‌توانيد خصوصياتي همچون رنگ‌، فونت‌، ابعاد، سايز، نحوه چيدمان عناصر و… را در صفحه وب تعيين كنيد.

 


گام سوم: فراگيري زبان جاوا اسكريپت


با تسلط به زبان‌هاي HTML و CSS، قادر به طراحي صفحات وب ايستا (Static) خواهيد بود. اما امروزه كاربران بيشتر از سايت‌هاي تعاملي و پويا استقبال مي‌كنند. جاوا اسكريپت، از محبوب‌ترين زبان‌هاي برنامه‌نويسي براي پويا كردن سايت به‌شمار مي‌رود كه از شيوه‌هاي مختلف برنامه نويسي پشتيباني مي‌كند. از اين زبان مي‌توان براي برنامه نويسي سمت سرور (Server Side)، اپليكيشن‌هاي موبايل، بازي و اپليكيشن‌هاي دسكتاپ استفاده كرد.

 


گام چهارم: فراگيري يك زبان برنامه‌نويسي سمت سرور مثل PHP


برنامه نويسان وب به دو دسته تقسيم مي‌شوند:

 


برنامه‌نويسان سمت كاربر(Client-side): به طراحي ظاهر سايت مي‌پردازند

برنامه‌نويسان سمت سرور(Server-side): به پياده‌سازي منطق سايت مي‌پردازند

براي داشتن سايتي مفيد و سودمند، صرف داشتن طراحي زيبا كافي نيست، سايت‌ها علاوه‌بر فرم و زيبايي، نيازمند محتواي صحيح و كارآمد هم هستند. سايت‌ها بايد به‌نحوي طراحي شوند كه نيازهاي كاربران را به‌درستي اجرا كنند.

 


در پروژه‌هاي بزرگ تحت وب استفاده از يك زبان سمت سرور ضروري است. اهميت استفاده از يك زبان برنامه‌نويسي زماني به‌خوبي مشخص مي‌شود كه مي‌خواهيم ميان كاربر، پايگاه داده و سرور ارتباط برقرار كنيم. با فراگيري  php مي‌توانيد اسكريپت‌هايي براي دريافت اطلاعات از كاربران بنويسيد و بعد از پردازش اين اطلاعات، آن‌ها را به كاربر برگردانيد.

 


شرايط طراحي سايت


علاوه‌بر مواردي كه در بالا به آنها اشاره شده، شرايط طراحي وب سايت، نيز از موارد حائز اهميتي است كه بايد مورد توجه قرار گيرد. راه‌اندازي يك سايت نيز درست همانند راه‌اندازي يك فروشگاه است و بايد براي آن مكان، نام مناسب، مدير و… در نظر گرفت. راه‌اندازي يك سايت موفق نياز به 4 بخش اصلي دارد كه شامل موارد زير است:

 

  • انتخاب نام دامنه مناسب
  • هاست (اجاره فضايي براي ورود، ذخيره اطلاعات و محتويات سايت)
  • طراحي قالب زيبا و كاربردي
  • سيستم مديريت و كنترل سايت
  • هزينه طراحي سايت 

 

استارت شروع هر كاري به‌شكل درست و اصولي نيازمند صرف هزينه است. مواردي كه براي داشتن يك سايت حرفه‌اي مي‌تواند هزينه در بر داشته باشد، در ادامه بررسي خواهد شد. با توجه به مطالبي كه در ادامه خواهد آمد، مي‌توانيد هزينه‌هاي تقريبي وب ديزاين را تخمين بزنيد.

 


دامنه يا آدرس سايت

 آدرس سايت به‌صورت سالانه يا پنج ساله اجاره داده مي‌شود و تا زماني كه اجاره‌بها را پرداخت كنيد، متعلق به شما خواهد بود. درصورت خودداري از پرداخت اجاره‌بها، دامنه سايت آزاد شده و متقاضي ديگري مي‌تواند مالك آن شود.

 


هزينه هاست


به محيط مجازي اطلاق مي شود كه بر روي يك سرور براي يك سايت تدارك ديده شده است. هاست يك سرور به‌صورت 24 ساعته به شبكه جهاني اينترنت متصل است. هركس در هر لحظه از شبانه‌روز با وارد كردن آدرس سايت مي‌تواند به محتواي ارائه شده دسترسي پيدا كند. بنابراين يك هاست امن و قابل اعتماد اهميت زيادي دارد و هزينه آن نيز به‌صورت ماهيانه يا ساليانه محاسبه مي‌شود. با در نظر گرفتن عوامل مختلف يك هاست خوب مي‌تواند از ماهيانه 10 هزار تومان تا بيش از 100 هزار تومان هزينه داشته باشد.

 


هزينه طراحي وب سايت


همان‌طور كه پيش از اين اشاره شد، امروزه طراحي وب، با روش‌ها و تكنيك‌هاي مختلف برنامه‌نويسي صورت مي‌گيرد. عواملي مانند مهارت طراح، تكنيك طراحي، امنيت طراحي و… در تعيين قيمت طرحي سايت موثر است. براي اين مورد بازه قيمت از 100 هزار تومان تا 10 ميليون تومان توسط طراحان در نظر گرفته مي‌شود.

 


هزينه توليد محتوا


همه مي‌دانيم توليد محتوا در موفقيت يك سايت اهميت زيادي دارد. يك سايت بدون محتواي جديد، جذاب و سئو شده نمي‌تواند از گوگل رتبه خوبي دريافت كند. قيمت گذاري در اين بخش با توجه به توانايي و سابقه كارشناس توليد محتوا متفاوت است.

 


هزينه سئو سايت


سئو داخلي سايت با توجه به نوع قالب، زبان برنامه نويسي، حجم و نوع محتوا مي‌تواند شامل هزينه‌هاي متفاوتي شود. براي سئو داخلي سايت هزينه‌اي بالغ بر 250 هزار تومان تا 3 ميليون تومان لازم است.

 


هزينه پشتيباني سايت


هر سايت باتوجه به نوع فعاليت، نياز به  پشتيباني‌هاي متفاوتي دارد از جمله: آپديت منظم كدنويسي و قالب‌ها، بررسي پيشرفت سايت در گوگل، بررسي روزانه، هفتگي و ماهانه گوگل و… هزينه پشتيباني سايت از مهم‌ترين هزينه‌هايي است كه بايد محاسبه شود. براي پشتيباني سايت باتوجه به حجم و نوع فعاليت، ماهيانه 250 هزار تومان تا 1 ميليون تومان هزينه لازم است.

 


سخن آخر

 

هرچند در نگاه اول، فرايند طراحي وب سايت، سخت و طولاني به‌نظر مي‌رسد و موفقيت در آن نيازمند فراگيري مهارت‌هاي خاصي است، اما زماني كه با شيريني اين كار آشنا شويد و با انگيزه به آن ادامه دهيد، ظرف مدت كوتاهي به جايگاه قابل‌قبولي خواهيد رسيد. در اين نوشتار سعي كرديم ضمن بيان مراحل، اصول و گام‌هاي طراحي سايت، هزينه‌هاي تقريبي آن را نيز مورد بررسي قرار دهيم.

 


منبع: https://www.irandnn.ir/mag/what-is-website-design/


برچسب: طراحي سايت، ديجيتال ماركتينگ، طراحي وبسايت، وبسايت،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۲۹:۰۰ توسط:سورينت موضوع: نظرات (0)

طراحي سايت

با گذشت زمان و پيدايش ديتا بيس‌ها و زبان‌هاي برنامه‌نويسي جديد سمت سرور مثل PHP، ASP و ... شاهد تغييراتي اساسي در ساختار وب بوديم. امروزه به حدي در اين زمينه پيشرفت حاصل شده كه ساختارهاي يكسان، جاي خود را به مدل‌هاي جديد داده‌اند.
با توجه به توسعه روزافزون اينترنت و پر رنگ شدن نقش آن در گسترش كسب و كارها، افراد و شركت‌هاي زيادي هستند كه براي ادامه مسير به طراحي وب سايت احتياج دارند.
پيش از هر چيز بايد در اين خصوص اطلاعاتي داشته باشيد كه طراحي وب سايت به اشكال مختلفي انجام شده و بايد انتخاب متناسب با نيازهايتان داشته باشيد. بيشتر شركت‌هاي طراحي سايت معتبر، توانايي لازم در جهت طراحي هر نوع سايتي را دارند اما اين موضوع بستگي به نياز و هزينه‌اي كه انجام مي‌دهيد خواهد داشت. در اين مطلب، با تاريخچه و انواع مختلف طراحي سايت آشنا خواهيم شد.

طراحي سايت چگونه پا به عرصه وجود گذاشت

در اوايل شروع طراحي وب سايت، تمامي وب‌سايت‌ها با استفاده از زبان برنامه‌نويسي HTML ساخته مي‌شدند. اين زبان تنها قادر است ساختار بسيار ساده‌اي براي تمايز تيتر، پاراگراف، لينك صفحه‌ها و ... ايجاد كند اما با پيشرفت‌هايي كه سال‌هاي بعد حاصل شدند، اين زبان توسعه بيشتري پيدا كرد و ساختار صفحات وب‌سايت‌ها اندكي پيچيده‌تر شد. در ابتداي اين امر، براي چيدمان صفحات از جدول ااستفاده مي‌كردند اما با معرفي زبان برنامه‌نويسي CSS، ديگر اين روش كاربرد خود را از دست داد.

با گذشت زمان و پيدايش ديتا بيس‌ها و زبان‌هاي برنامه‌نويسي جديد سمت سرور مثل PHP، ASP و ... شاهد تغييراتي اساسي در ساختار وب بوديم. امروزه به حدي در اين زمينه پيشرفت حاصل شده كه ساختارهاي يكسان، جاي خود را به مدل‌هاي جديد داده‌اند كه در ادامه مطلب با آن‌ها آشنا خواهيم شد.

آشنايي با انواع وب‌سايت‌هاي كد نويسي

اگر بخواهيم وب‌سايت‌ها را بر حسب كاربرد و نوع كدنويسي تقسيم كنيم، بايد به موارد زير اشاره داشته باشيم:


سايت‌هاي استاتيك و ثابت

سايت‌هاي استاتيك به گونه‌اي طراحي مي‌شوند كه تمام اطلاعات لازم در همان ابتدا در آن قرار داده شده و براي ايجاد تغيير بايد باطلاعاتي درباره كد نويسي سايت داشته باشيد. چنين سايت‌هاي با زبان برنامه‌نويسي HTML طراحي مي‌شوند و به علت حجم پايين كدها، سرعت لود بسيار بالايي دارند. از طرفي ديگر، هر چقدر تعداد كدها كمتر باشد، ميزان ايندكس شدن مطالب توسط موتورهاي جستجو افزايش پيدا مي‌كند.
 از مزاياي سايت‌هاي استاتيك مي‌توان به هزينه كمتر و امنيت بالاي آن اشاره كرد؛ اما توجه داشته باشيد كه محتواي آن توسط مديران سايت قابل تغيير نيستند. به همين جهت امكان به‌روزرساني در آن وجود نداشته و براي مواردي توصيه مي‌شوند كه محتواي سايت، تنها چند بار در سال نياز به تغيير دارد.


سايت‌هاي دايناميك يا پويا

سايت‌هاي دايناميك بر خلاف نوع استاتيك، داراي دسترسي آزاد به بخش مديريت هستند و امكان تغيير محتوا در هر لحظه وجود دارد. در واقع قالب اصلي سايت توسط برنامه‌نويس نوشته شده و محتواي آن توسط مدير سايت درج مي‌شود. براي نوشتن كدهاي اين نوع سايت، بيشتر از زبان‌هاي ASP، ASP.Net و PHP استفاده مي‌شود و زبان‌هايي مثل CSS و Silver Light براي افزودن قابليت‌هاي بيشتر به كار گرفته مي‌شوند.
از جمله مزاياي اين سايت‌ها مي‌توان به نبود محدوديت در تغيير، توليد يا حذف مطالب اشاره كرد. همچنين با كمك زبان‌هاي پيشرفته برنامه‌نويسي مي‌توان از قابليت‌ها و امكانات زيادي همچون فرم،‌صفحه هوشمند، صفحات جستجو و ...بهره برد. اما با توجه به حجم بالاي كدهاي پيچيده در ساختار سايت‌هاي دايناميك، قابل انتطار است كه سرعت پايين‌تري نسب به سايت‌هاي استاتيك داشته باشند.


سايت‌هاي پورتال

پورتال‌ها، سايت‌هايي هستند كه از چندين سايت دايناميك تشكيل شده‌اند و هدف جامعي را دنبال مي‌كنند. معمولا سايت‌هاي خبري به شكل پورتال بوده و براي رسيدن به اهداف خاصي طراحي مي‌شوند. تمام ويژگي‌هاي سايت‌هاي پورتال مشابه سايت‌هاي دايناميك مي‌باشد.


سايت‌هاي فلش

در سال‌هاي اخير، شكل جديدي از طراحي سايت رواج پيدا كرده است كه با عنوان سايت فلش شناخته مي‌شود. سايت فلش خود به دو دسته استاتيك و نيمه دايناميك تقسيم مي‌شود كه دقيقا همان ويژگي‌ها را دارند. اين سايت‌ها به وسيله نرم‌افزارهاي مخصوص طراحي مي‌شوند و به عقيده بسياري، طراحي زيباتري دارند. اما ايراداتي در آن به چشم مي‌خورد كه به شرح زير مي‌باشند:

  • محتواي آن توسط موتور جستجوگر قابل تشخيص نبوده و تاثير منفي در سئو دارند
  • چنين سايت‌هايي داراي حجم بسيار زيادي هستند و در نتيجه سرعت لود پاييني دارند

وردپرس، روشي براي عدم نياز به كدنويسي

وردپرس يك سيستم مديريت محتواي رايگان است كه براي راه‌اندازي و مديريت سايت و وبلاگ كاربرد دارد. زبان برنامه‌نويسي به كار رفته در آن PHP بوده و توسط MySQL پشتيباني مي‌شود. هم‌اكنون حدود 76 ميليون وب‌سايت در جهان توسط وردپرس ايجاد شده است. از اين CMS مي‌توان براي ايجاد و مديريت انواع سايت‌هاي شخصي، خبري، عكاسي، ورزشي، كسب و كار، فروشگاهي، تجاري، اجتماعي، دانشگاهي و ... استفاده كرد. بدون شك چيزي به جز مزاياي وردپرس نمي‌تواند موجب چنين محبوبيتي شود. در ادامه مطلب با مزاياي اين سيستم مديريت محتواي رايگان آشنا خواهيم شد.

 


آشنايي با مزاياي محبوب‌ترين CMS جهان

كاهش چشمگير هزينه‌ها:‌ همانطور كه اشاره كرديم، اين سيستم به صورت رايگان در اختيار كاربران قرار گرفته و انها براي استفاده از افزونه‌ها و قالب‌هاي اختصاص بايد مبلغي پرداخت كنيد. اين مبلغ در مقايسه با هزينه سايت‌هاي كد نويسي شده بسيار ناچيز بوده و مقرون به صرقه‌تر خواهد بود

ظاهر كاربر پسند: با توجه به انواع قالب‌هايي كه وجود دارند، مي‌توانيد مناسب‌ترين و زيباترين آن‌ها را تهيه كنيد يا حتي اقدام به ساخت يك قالب سفارشي كنيد تا از هر لحاظ منحصر به فرد باشد

سهولت مديريت:‌ از طريق منوي پيشخوان وردپرس به بخش‌هاي مختلف سايت دسترسي خواهيد داشت و نياز به هيچ برنامه جانبي براي مديريت نخواهد بود

سئوپذيري بالا: استاندارد كدنويسي وردپرس موجب شده تا چنين سايت‌هايي بتوانند راحت‌تر در گوگل رتبه بگيرند. همچنين افزونه‌هاي متعددي مانند يوست سئو ارائه شده‌اند كه مي‌توانند شما را در اين زمينه كمك كنند

به روزرساني رايگان: علاوه بر اين كه خود وردپرس رايگان است، به روزرساني‌هاي آنز كاملا رايگان بوده و هر لحظه مي‌توانيد از طريق سايت اصلي به آن دسترسي داشته باشيد

امنيت بالا: توجه به امنيت و رفع مشكلات مربوطه، يكي از مسائلي است كه وردپرس همواره به آن توجه ويژه دارد و در هر به روزرساني كه ارائه مي‌شود، باگ‌هاي رصد شده برطرف مي‌شوند. همچنين براي اطمينان خاطر بيشتر مي‌توانيد از افزونه‌هاي مرتبط استفاده كنيد

انعطاف‌پذيري:‌ وردپرس در مقايسه با ساير CMSهاي موجود در جهان، داراي انعطاف بيشتري بوده و به مديران اجازه هر نوع طراحي و تغيير را مي‌دهد.

 

 


منبع:https://www.ilna.news/fa/tin000y/news-1030518


برچسب: طراحي سايت،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۷ تير ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۱۹:۳۸ توسط:سورينت موضوع: نظرات (0)

وب سايت فروشگاهي

وب سايت فروشگاهي چيست


فروشگاه اينترنتي يا Online Shop به فروشگاه هايي گفته مي شود كه از طريق اينترنت و وب سايت محصولات و خدمات خود را ارائه مي دهند و اجناس و خدمات مختلف را براي فروش در آن معرفي مي كند . مشتريان وب سايت شما پس از ورود به سايت كالا يا خدمات مورد نظر يا مورد نياز خود را انتخاب مي كنند و سفارش را ثبت ميكنند .

سپس در مرحله بعدي ، روش پرداخت هزينه آن كالا يا خدمات و نحوه ارسال يا دريافت آن را انتخاب مي كنند و پس از تاييد سفارش خود از طريق مسئول فروش وب سايت ، كالا يا خدمات درخواستي براي آن ها ارسال مي گردد .

در ادامه سوال وب سايت فروشگاهي چيست به بررسي ويژگي هايي كه باعث ميشود يك وبسايت فروشگاهي موفق باشد مي پردازيم و سپس طراحي وب سايت فروشگاهي ارزان را معرفي مي كنيم.

لوگو مناسب و گويا
يكي از عوامل بسيار تاثير گذار در وب سايت فروشگاهي داشتن يك لوگو مناسب و واضح است.

به دليل اينكه لوگو مانند يك كارت ويزيت هم براي هر نوع كسب و كاري ، چه كوچك و چه بزرگ ضروري است. اگر بخواهيم براي برند هاي معروف مواردي را بياوريم، تنها با يك لوگوي شناخته شده ، يك وب سايت حرفه اي و موفق با يك سري عكس و فيلم منحصر بفرد كسب و كار خود و يك دكمه ي خريد كافي است تا به نتيجه دلخواه خود برسند.

به اين مورد بايد توجه داشته باشيد كه زمان زيادي صرف انتخاب لوگو نكنيد علت اين امر آن است كه اگر در طولاني مدت كسب و كار شما موفق شد مي توانيد لوگوي خود را تغيير دهيد و اين امر باعث بروز مشكل خاصي براي شما نمي شود. نكته مهم اين است كه در انتخاب لوگو دقت داشته باشيد تا ويژگي هاي كسب و كارتان در آن وجود داشته باشد.


تخفيف، هديه و ارسال رايگان
كاربران در كسري از ثانيه تصميم مي گيرند كه آيا يك وبسايت را دوست دارند يا خير. به همين دليل يك وب سايت فروشگاهي بايد توجه مشتري را در همان لحظه‌ هاي ابتدايي ورود به سايت جلب كند، اگر اين طور نباشد كاربران وب سايت هايي با صفحه اصلي جذاب تر و گيرا تر را براي خريد انتخاب مي كنند.

هيچ چيز قدرتي به اندازه تخيف ويژه در صفحه اول ، توجه مشتري را جلب نمي كند. بسياري از مردم در دوره‌ هاي تخفيف و فروش ويژه، بدون كمي انديشيدن خريد مي كنند و هر چيزي را حتي اگر نياز نداشته باشند فقط به اين علت كه تخفيف دارد مي خرند.

برخي از مشتريان با ارسال رايگان و برخي با ارسال هديه جذب مي شوند. اولين چزي خريداران به دنبال آن هستند تخفيف و فروش ويژه مي باشد. بنابراين بهترين موقعيت آگهي‌هاي تخفيف دار و بنرهاي جذاب در بالاترين قسمت صفحه اصلي يك وب سايت فروشگاهي توصيه مي شود.

حمل و نقل رايگان نيز براي بسياري از مشتريان مهم است. يك وب سايت فروشگاهي در اينترنت براي تمام مردم در تمام نقاط كشور است و يك بازار محلي به حساب نمي آيد، پس بايد هزينه حمل و نقل كالا يا خدمات را به صورت حساب هاي خود اضافه كند.

آخرين اخبار و محبوب ترين محصولات
براي خبر دادن درباره دوره‌ هاي تخفيف يا برنامه‌ هاي آينده كسب و كار و محصولات صفحه‌ي اصلي بهترين مكان است. يافتن محصولات خاص با قيمت هاي خاص هم نبايد براي مشتريان پيچيده باشد.

به علاوه مشتريان ثابت بررسي چند محصول جديد و خاص را در صفحه‌ي اصلي را به اتلاف وقت براي گشتن به دنبال جديدترين محصولات در صفحات داخلي سايت ترجيح مي دهند.


برچسب: وب سايت ، وب سايت فروشگاهي،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۵ تير ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۴۰:۵۰ توسط:سورينت موضوع: نظرات (0)